En testpilot till bredbandskollen

Kund: ISS – Bredbandskollen Byrå: Confetti Roll: AD/Illustratör Stiftelsen för internetinfrastruktur driver bredbandskollen – en tjänst där du kan testa hastigheten på din uppkoppling. Till sitt betaprogram “testpiloterna” behövde de en figur som kunde pryda teeshirts och klibbor.  

En digital närvaro till ett skid-vm

Byrå: United Power Skid-VM arrangerades i Falun tidigt 2015. United Power var delaktiga i all kommunikation runt evenemanget och jag ansvarade för att ta fram och utveckla projektets närvaro på webben 2010-2013. En utmaning i projektet var att hela vm gick under parollen “beyond skiing” och alltså behövde vara något utöver allt som tidigare gjorts. Samtidigt fanns ingen tid att bygga en stor …

52 filmer om frimärken

Digital add-on för att öka engagemanget runt postens klassiska frimärksomröstning Årets frimärke. Posten hade under flera år med stigande oro märkt hur intresset för tävlingen sjönk, vilket är synd då den även ger posten en inblick i vilka frimärken som är mest uppskattade. Vår insikt var att frimärken helt enkelt slutat vara lika relevanta i människors liv, men fortfarande har …

Amnesty förklarar ord med film

Amnesty Sverige behövde rörligt material som kunde hjälpa till att skapa sociala objekt och förklara vad vanligt förekommande ord i Amnestys vokabulär egentligen betyder. En utmaning var att hitta ett gemensamt sätt att beskriva ord som tortyr och samvetsfånge på ett snabbt och tydligt sätt som inte lockar till sig troll eller fastnar i facebooks filter. Vi visste också att …