Smart City Sweden – Varumärke & visuell identitet

IVL Svenska Miljöinstitutet och Smart City Sweden - Visuell identitet

– Credits – beställare IVL Svenska Miljöinstitutet & Smart City Sweden TEam Jesper Wallerborg & Thom Engström – QUEST – Varumärke, visuell identitet och webbtjänster för Smart City Sweden, den svenska satsningen för hållbara stadslösningar. Smart City Sweden är en del av varumärket Sverige, och bygger på systemet för Sveriges visuella identitet. Den visuella identiteten behövde vara unik med hög igenkänning, …

Internetstiftelsen – Den illustrerade berättelsen om internets historia

Den illustrerade berättelsen om internets historia av Jesper Wallerborg

– Credits – Funds Internetstiftelsen Illustration & manusbearbetning Jesper Wallerborg – QUEST – Gör berättelsen om hur internet kom till Sverige och hur det faktiskt fungerar mer tillgänglig.  Den illustrerade berättelsen om internets historia är ett serieprojekt som baseras på en text skriven av Jörgen Löwenfeldt. Genom att bearbeta och illustrera texten var min ambitionen att ge i princip alla …

Posten – 52 filmer om frimärken

Posten

– Credits – Beställare Posten Byrå Confetti Koncept & art direction Jesper Wallerborg – QUEST – Öka engagemanget runt Postens klassiska frimärkstävling Årets frimärke. Posten hade under flera år märkt hur intresset för den årliga tävlingen Årets frimärke sjönk. Uppdraget var att vända trenden och öka engagemanget. Vår insikt var att frimärken inte längre har samma relevans i människors liv som …

SSAB – Minds of Steel

SSAB-logo

– Credits – Beställare SSAB Byrå Confetti Creative Direction Jesper Wallerborg – QUEST – Positionera SSAB’s experter som stålvärldens kunnigaste och mest engagerade. För att positionera SSAB’s experter i Knowledge Service Center som stålvärldens kunnigaste och mest engagerade lät vi dem bjuda på riktig kunskap som vi visste efterfrågades. Jag arbetade med koncept, tonalitet, coaching av experterna och att omsätta …

SSAB – UI/UX

SSAB-logo

– Credits – Beställare SSAB Byrå Confetti Creative direction & ARt direction Jesper Wallerborg – QUEST – Justera UI/UX på SSAB.com för förbättrade och tydligare nyhetsflöden, samt förändringar i navigationen.

Trigger Creative Camp – Grafisk identitet

Trigger Creative Camp logo

– Credits – Beställare Trigger Creative Camp Byrå Confetti Art Direction & Creative Direction Jesper Wallerborg – QUEST – Ta fram en grafisk identitet till musikerfestivalen Trigger Creative Camp, anpassad för att använda Instagram som hub för all kommunikation. Jag gjorde den grafiska identiteten med ny logotyp, typografi och färger, samt enheter som posters, social content, webb, hoodies och t-shirts.