Smart City Sweden – Varumärke & visuell identitet

IVL Svenska Miljöinstitutet och Smart City Sweden - Visuell identitet

– Credits – beställare IVL Svenska Miljöinstitutet & Smart City Sweden TEam Jesper Wallerborg & Thom Engström – QUEST – Varumärke, visuell identitet och webbtjänster för Smart City Sweden, den svenska satsningen för hållbara stadslösningar. Smart City Sweden är en del av varumärket Sverige, och bygger på systemet för Sveriges visuella identitet. Den visuella identiteten behövde vara unik med hög igenkänning, …

SSAB – Minds of Steel

SSAB-logo

– Credits – Beställare SSAB Byrå Confetti Creative Direction Jesper Wallerborg – QUEST – Positionera SSAB’s experter som stålvärldens kunnigaste och mest engagerade. För att positionera SSAB’s experter i Knowledge Service Center som stålvärldens kunnigaste och mest engagerade lät vi dem bjuda på riktig kunskap som vi visste efterfrågades. Jag arbetade med koncept, tonalitet, coaching av experterna och att omsätta …

Trigger Creative Camp – Grafisk identitet

Trigger Creative Camp logo

– Credits – Beställare Trigger Creative Camp Byrå Confetti Art Direction & Creative Direction Jesper Wallerborg – QUEST – Ta fram en grafisk identitet till musikerfestivalen Trigger Creative Camp, anpassad för att använda Instagram som hub för all kommunikation. Jag gjorde den grafiska identiteten med ny logotyp, typografi och färger, samt enheter som posters, social content, webb, hoodies och t-shirts.

Marknadsföreningen i Dalarna – Gyllene Hästen

Marknadsföreningen i Dalarna (MiD)

– Credits – Beställare Marknadsföreningen i Dalarna (MiD) Byrå United Power Kreatör Jesper Wallerborg – QUEST – Att med en begränsad budget öka antalet bidrag till reklamtävlingen Gyllene Hästen. Varje år arrangerar Marknadsföreningen i Dalarna (MiD) reklamtävlingen Gyllene Hästen. Kriterierna är enkla: uppdragsgivaren eller byrån ska ha sitt säte i länet. För att påminna om tävlingen och öka antalet bidrag …