Amnesty förklarar ord med film

Amnesty Sverige behövde rörligt material som kunde hjälpa till att skapa sociala objekt och förklara vad vanligt förekommande ord i Amnestys vokabulär egentligen betyder. En utmaning var att hitta ett gemensamt sätt att beskriva ord som tortyr och samvetsfånge på ett snabbt och tydligt sätt som inte lockar till sig troll eller fastnar i facebooks filter. Vi visste också att …

Ett koncept och en identitet till en festival för musiker

Kund: Trigger 14 Byrå: Confetti Roll: AD/CD Trigger Creative Camp är lite som en festival för musiker. Inför 2014 gjorde vi en ny form som helt är anpassad till att använda Instagram som hub för all kommunikation.  Jag gjorde den grafiska identiteten med ny logotyp, typo och färger och enheter som hoodies, tees, affischer och webb    Idag är sista dagen att anmäla sig …

Virtuell snöturne på sommaren

Kund: Kläppen Ski Resort Byrå: Confetti Roll: AD/CD Kläppen har en helt unik snö i sin anläggning. Vi kallar den för kläppen-snö, och den är helt enkelt lite roligare än andra snösorter. För att berätta om hur roligt det är med kläppensnö långt innan säsongen startat skapade vi en snösimulator som drog ut på försäsongsturné. Jag ansvarade för koncept och presentation. Filmcred till …

Ett helt nytt sätt för SSAB att prata om stål

Kund: SSAB Byrå: Confetti Roll: CD “Minds of steel” var ett pilotprojekt för att positionera SSAB’s experter i Knowledge Service Center som stålvärldens kunnigaste och mest engagerade. Det gjorde vi genom att låta de riktiga experterna bjuda på riktig kunskap som vi visste efterfrågades. Projektet fungerade även som testyta för SSAB att arbeta med SEO och kommunicera med social video. Jag arbetade …