Ett helt nytt sätt för SSAB att prata om stål

Kund: SSAB Byrå: Confetti Roll: CD “Minds of steel” var ett pilotprojekt för att positionera SSAB’s experter i Knowledge Service Center som stålvärldens kunnigaste och mest engagerade. Det gjorde vi genom att låta de riktiga experterna bjuda på riktig kunskap som vi visste efterfrågades. Projektet fungerade även som testyta för SSAB att arbeta med SEO och kommunicera med social video. Jag arbetade …

Ett uppdaterat UI till SSAB

Kund: SSAB Byrå: Confetti Roll: CD/AD Justeringar av UI/UX på SSAB.com. Förbättrade och tydligare nyhetsflöden, funktion för akuta tillbud, utveckling av delarna “hållbarhet”, “investment” och “karriär” samt förändringar i navigationen.

Stål som livsstil

Kund: SSAB Byrå: Confetti Roll: CD/AD Stål kommuniceras rätt likartat världen över. Det är ofta väldigt tekniskt och inte helt sällan förekommer det en bild på en person som håller i en produkt gjord av stålet det ska pratas om. När vi skulle ta fram ett globalt kommunikationskoncept för SSAB’s ultrahöghållfasta stål riktade till bilindustrin valde vi därför att inte prata om …