Ett helt nytt sätt för SSAB att prata om stål

Kund: SSAB Byrå: Confetti Roll: CD “Minds of steel” var ett pilotprojekt för att positionera SSAB’s experter i Knowledge Service Center som stålvärldens kunnigaste och mest engagerade. Det gjorde vi genom att låta de riktiga experterna bjuda på riktig kunskap som vi visste efterfrågades. Projektet fungerade även som testyta för SSAB att arbeta med SEO och kommunicera med social video. Jag arbetade …

En utflyktsgenerator

Kund: Siljan Turism Byrå: United Power Roll: Digital Director App till Siljan Turism från 2011. Nästan alla turister kommer till Siljanregionen i bil. Många har en given destination och åker direkt till den, trots att det finns massor med annat att uppleva längs vägarna som besökare helt enkelt inte känner till. Därför skapade vi utflyktsnavigatorn. Appen kopplar på ett snillrikt sätt ihop …

Ett uppdaterat UI till SSAB

Kund: SSAB Byrå: Confetti Roll: CD/AD Justeringar av UI/UX på SSAB.com. Förbättrade och tydligare nyhetsflöden, funktion för akuta tillbud, utveckling av delarna “hållbarhet”, “investment” och “karriär” samt förändringar i navigationen.