En digital närvaro till ett skid-vm

Byrå: United Power Skid-VM arrangerades i Falun tidigt 2015. United Power var delaktiga i all kommunikation runt evenemanget och jag ansvarade för att ta fram och utveckla projektets närvaro på webben 2010-2013. En utmaning i projektet var att hela vm gick under parollen “beyond skiing” och alltså behövde vara något utöver allt som tidigare gjorts. Samtidigt fanns ingen tid att bygga en stor …

52 filmer om frimärken

Digital add-on för att öka engagemanget runt postens klassiska frimärksomröstning Årets frimärke. Posten hade under flera år med stigande oro märkt hur intresset för tävlingen sjönk, vilket är synd då den även ger posten en inblick i vilka frimärken som är mest uppskattade. Vår insikt var att frimärken helt enkelt slutat vara lika relevanta i människors liv, men fortfarande har …

Ett koncept och en identitet till en festival för musiker

Kund: Trigger 14 Byrå: Confetti Roll: AD/CD Trigger Creative Camp är lite som en festival för musiker. Inför 2014 gjorde vi en ny form som helt är anpassad till att använda Instagram som hub för all kommunikation.  Jag gjorde den grafiska identiteten med ny logotyp, typo och färger och enheter som hoodies, tees, affischer och webb    Idag är sista dagen att anmäla sig …

Ett helt nytt sätt för SSAB att prata om stål

Kund: SSAB Byrå: Confetti Roll: CD “Minds of steel” var ett pilotprojekt för att positionera SSAB’s experter i Knowledge Service Center som stålvärldens kunnigaste och mest engagerade. Det gjorde vi genom att låta de riktiga experterna bjuda på riktig kunskap som vi visste efterfrågades. Projektet fungerade även som testyta för SSAB att arbeta med SEO och kommunicera med social video. Jag arbetade …