En positionering av instagrams bossigaste bulldog

Boss heter Instagrams fräsigaste franska bulldog. Med över 180000 följare börjar han bli en maktfaktor i fransk-bulldogs-genren inom gulliga djur-branschen. Under våren har jag hjälpt Boss ta fram en design som positionerar honom tydligare som det lite bossigare valet när du ska välja gulligt djur att gilla. Mönstret kan användas för att fylla ut diverse sociala plattformar, och ikonen samt loggan är anpassade efter …

En utflyktsgenerator

Kund: Siljan Turism Byrå: United Power Roll: Digital Director App till Siljan Turism från 2011. Nästan alla turister kommer till Siljanregionen i bil. Många har en given destination och åker direkt till den, trots att det finns massor med annat att uppleva längs vägarna som besökare helt enkelt inte känner till. Därför skapade vi utflyktsnavigatorn. Appen kopplar på ett snillrikt sätt ihop …

Ett uppdaterat UI till SSAB

Kund: SSAB Byrå: Confetti Roll: CD/AD Justeringar av UI/UX på SSAB.com. Förbättrade och tydligare nyhetsflöden, funktion för akuta tillbud, utveckling av delarna “hållbarhet”, “investment” och “karriär” samt förändringar i navigationen.

Stål som livsstil

Kund: SSAB Byrå: Confetti Roll: CD/AD Stål kommuniceras rätt likartat världen över. Det är ofta väldigt tekniskt och inte helt sällan förekommer det en bild på en person som håller i en produkt gjord av stålet det ska pratas om. När vi skulle ta fram ett globalt kommunikationskoncept för SSAB’s ultrahöghållfasta stål riktade till bilindustrin valde vi därför att inte prata om …

En blodig dalahäst i guld

Kund: Marknadsföreningen i Dalarna Byrå: United Power Roll: Kreatör Marknadsföreningen i Dalarna arrangerar varje år en lokal guldäggstävling, kallad gyllene hästen. Kriterierna är enkla: Uppdragsgivaren eller byrån ska ha sitt säte i länet. Tävlingen hade dock blivit en angelägenhet enbart för reklambyråerna i dalarna, och bidragen hade både minskat i antal och fått lägre kreativ höjd. För att inspirera den lokala …

En butiksresa för barn

Kund: CityGross Byrå: United Power Roller: Kreatör och AD/Illustratör Citygross ville höja upplevelsen av butiksbesöket för föräldrar som tar med barn in i butiken, till skillnad från många konkurrenter som satsar på olika typer av barnpassning. Därför skapade vi barnens butiksresa. Stationer med enkla pekskärms-spel sattes upp i byar på strategiska platser i butikerna. Räls och golvdekaler med enkla lekar …